Ukrainalaisten työnjohtajien koulutus toteutetaan vain Varsinais-Suomessa

17.6.2022

Aiemmasta tiedosta poiketen työnjohtajien lyhytkoulutus maatalouden kausityöhön on päätetty toteuttaa ainoastaan Varsinais-Suomessa. Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus hankki toukokuussa 2022 työnjohtajien lyhytkoulutusta Savossa ja Varsinais-Suomessa.

Koulutus toteutetaan pilottina ainoastaan Varsinais-Suomessa, sillä työnjohtokoulutuksen tarve ja kysyntä oli alueella suurin, ja koulutuksen järjestäminen sopi vihannestilojen kasvukauden aikatauluun.

Sen sijaan Savon alueella haasteeksi nousi alueen marjatilojen tuotannon aikataulu, minkä vuoksi koulutukseen ei onnistuttu saamaan riittävästi opiskelijoita kesän 2022 kasvukauden tarpeita varten.

Varsinais-Suomessa koulutus aloitettiin maanantaina 13.6.2022, ja siihen osallistuu 50 ukrainalaista kausityöntekijää. Koulutuksen järjestäjän mukaan suurin osa osallistujista on ukrainalaisia naisia.

Koulutuksen järjestäjä Peimarin koulutus Oy iloitsee, että Varsinais-Suomessa asuvat ukrainalaiset ovat innostuneet koulutuksesta.

"On ollut ilo opettaa tätä työnjohtokoulutuksen ryhmää. Opiskelijat ovat olleet poikkeuksellisen motivoituneita ja kiitollisia päästessään osallistumaan tähän koulutukseen. Heistä huokuu halu päästä kiinni suomalaiseen työelämään, töihin ja tekemään jotain aidosti hyödyllistä", kertoo toimitusjohtaja ja lehtori Jaakko Kuusvuori.

Lisätietoja

Tiedote 10.6.2022: Jotpa rahoittaa pikakoulutuksen kesällä 2022 sadalle ukrainalaiselle kausityön työnjohtajalle – osa laajempaa Ukraina-selvitystyötä

erityisasiantuntija Krista Paavola, krista.paavola@jotpa.fi, puh. 0295 331 304

Peimarin koulutus Oy: Pia Suutari, pia.suutari@livia.fi, puh. 050 4629 129